Skrydžio atšaukimas

Skrydžio atšaukimas – tai anksčiau numatyto skrydžio, kuriame buvo rezervuota bent viena vieta, nevykdymas. Kaip atskirti, ar skrydis buvo atšauktas, ar atidėtas? Jeigu skrydis yra vykdomas kitu skrydžio numeriu, negu nurodyta Jūsų turimame biliete (išskyrus atvejus, kai skrydis yra vykdomas pagal bendro kodo sutartį ir gali turėti kelis skrydžio numerius, priklausomai nuo to, kurios aviakompanijos bilietą įsigijote) galima laikyti, kad Jūsų skrydis buvo atšauktas.  Kokias teises įgyja keleivis skrydžių atšaukimo atveju priklauso nuo to, kada aviakompanija informavo keleivį apie skrydžio atšaukimą. Dėl neaiškumų, ar keleiviui buvo pranešta apie skrydžio atšaukimą ir kada tai buvo padaryta, įrodinėjimo pareiga tenka skrydį vykdančiam oro vežėjui.Vežėjui iš anksto neperspėjus keleivių apie skrydžių atšaukimą, t.y., kai keleiviai sužino apie atšaukimą tik atvykę į oro uostą, aviakompanijos atstovai privalo išdalinti keleiviams rašytinius pranešimus, kuriuose būtų išdėstytos keleivių teisės skrydžių atšaukimo atveju.

Jeigu Jūsų skrydis buvo atšauktas, aviakompanija privalo Jums pasiūlyti: 

  • Rinktis:
    • a) per septynias dienas atgauti visus bilieto pirkimo pinigus, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtus pinigus ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtus pinigus, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės; taip pat tam tikrais atvejais – kaip galima greičiau, skrydį į pirmąją išvykimo vietą; arba
    • b) kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis; arba
    • c ) nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų;
  • Pagalbą, t.y.
    • a)  maistą ir gaiviuosius gėrimus, atsižvelgiant į laukimo laiką;
    • b)  galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus;
    • c)  apgyvendinimą viešbutyje tais atvejais kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau nei buvo numatęs keleivis;
    • d) transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal;
  • Tam tikrais atvejais kompensaciją (jei negalioja žemiau esančioje lentelėje nurodytos išimtys):
    • a) 250* eurų visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
    • b) 400* eurų visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;
    • c) 600* eurų visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.Apytikrį skrydžių atstumą tarp oro uostų galite sužinoti adresu: www.airportcitycodes.com

Kompensacija keleiviams nepriklauso šiais atvejais:

  • jeigu skrydis buvo atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebūtų buvę galima išvengti net ir imantis visų pagrįstų priemonių, ir, jei aviakompanija gali tai įrodyti.Tokios aplinkybės gali susidaryti pirmiausia šiais atvejais: dėl politinio nestabilumo, streikų, nepalankių meteorologinių sąlygų, pavojaus saugumui, netikėtai atsiradusių gedimų, turinčių įtakos skrydžių saugai ir oro eismo valdymo apribojimų;
  • jeigu apie skrydžio atšaukimą buvo pranešta iš anksto, t.y. mažiausiai prieš dvi savaites iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko;ne daugiau kaip prieš dvi savaites ir ne mažiau kaip prieš septynias dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip dviem valandomis anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykstant į galutinę paskirties vietą mažiau kaip keturiomis valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką;mažiau kaip prieš septynias dienas iki tvarkaraštyje numatyto išvykimo laiko ir buvo pasiūlyta keliauti kitu maršrutu, išvykstant ne daugiau kaip viena valanda anksčiau už numatytą išvykimo laiką ir atvykti į galutinę paskirties vietą mažiau kaip dviem valandomis vėliau už tvarkaraštyje numatytą atvykimo laiką.

* Šios kompensacijos dydis gali būti sumažintas 50%, jeigu keleiviai į galutinę paskirties vietą nukreipiami kitu maršrutu ir kito skrydžio atvykimo laikas yra vėlesnis už keleivio įsigytame biliete nurodytą tvarkaraščio atvykimo laiką mažiau kaip     i.  dviem valandomis – 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;  ii.  trimis valandomis – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1500–3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;iii.  keturiomis valandomis – visų skrydžių, kuriems netaikomas i. arba ii. punktas, atveju.

Skrydžio atšaukimas ypatingomis aplinkybėmis

Dėl ypatingų aplinkybių gali būti atšauktas arba atidėtas ne vienas skrydis į galutinę paskirties vietą. Ypatingų aplinkybių pavyzdžiai: oro eismo valdymo sprendimai, politinis nestabilumas, nepalankios oro sąlygos ir pavojus saugumui.

Ypatingomis aplinkybėmis nelaikoma:

  • dauguma techninių problemų, kurios nustatomos atliekant techninę orlaivių priežiūrą arba kyla dėl to, kad orlaivis prastai prižiūrimas,
  • įlaipinimo trapo susidūrimas su orlaiviu.

Jei oro transporto bendrovė nurodo ypatingas aplinkybes, ji turi aiškiai išdėstyti priežastis. Jei negavote įtikinamo paaiškinimo, galite kreiptis į savo nacionalinę instituciją pagalbos.

Nepraleisk geriausių pasiūlymų, naujienų ir patarimų! PRENUMERUOK NAUJIENLAIŠKĮ